Pilih lagu sebelum mula membaca.. :)

13/01/12

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Lapar rasanya selepas turun dan naik tangga mengumpulkan barang-barang recycle anjurang Badar UTeM. Jam 11, telahpun ada temujanji bersama sahabat untuk bersarapan bersama. Nyum2! Roti kosong dan roti tampal. Hampir tiap hari, itulah menu kegemarannya sejak akhir-akhir ini. Ditambahi lagi bertemankan sahabat kesayangnnya. 

Recycle. Memandangkan sahabat-sahabat pimpinan yang lain masih berfokus dengan paper exam yang akan mereka hadapi, si mujahidah bergerak sendirian. Bilik ke bilik diketuk. Pelbagai ibrah menjadi pengajaran.


Penat juga. Teringat sang murabbi. Sayu pula hati. Si mujahidah yang baru sahaja menyinggah beberapa rumah dan tidakpun semua, penat sudah. Ya Rasulullah, betapa cekalnya hatimu. Menyampaikan dakwah Islam kepada masyarakat yang jahil ketika itu. Ya Rasulullah... malunya ummatmu.. setelah Islam sampai kepada kami berkat usahamu, gigih dirimu.

~Mujahadah Duhai Mujahidah~

5 ulasan:

  1. alhamdulillah..teruskan usahamu, sahabat.. (^_^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. dan terima kasih buat sahabat siswa siswi yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam program ni. :) terutama kamu sahabatku mira orcid. :)

      Padam
  2. best jgk sebenarnya wat kejer2 gini..bila lg kan..pengalaman buat kita mnjadi lenih matang.. terus mujahadah duhai mujahidah..

    mari sama2 kita hijaukan bumi kita..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul mimie, memang best, terfikir juga masa laksanakan program recycle ni, terdetik di hati, mahasiswa buat kerja2 nih? Subhanallah, ego kita dilunturkan. moga kita jadi mahasiswa yang terbentuk jiwa dan peribadinya. :)

      Padam
  3. 'bersarapan pada pukul 11'..ada suatu nilai pada ayat ini dengn merujuk situasi di atas...apa2pun...
    wahai mujahidah...
    teruskan langkhmu...
    jgn terlalu laju,kelak jatuhnya nnt parah sangat..
    dan jangan juga ter'sangat lambat' smpaikan rehat sokmo kelak nnti liat nak bangun... :)

    BalasPadam