Pilih lagu sebelum mula membaca.. :)

26/06/11

Setapak ke Alam 'Blogging'

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, Bersyukur ke hadrat Allah s.w.t, di saat ini masih lagi dapat bernafas, jasad masih bersatu dengan roh, masih berpeluang untuk mempergunakan dunia sebagai alat untuk mencapai matlamat iaitu akhirat.

Setelah lama mencari inspirasi menulis di blog, akhirnya saya telahpun miliki blog sendiri yang serba kekurangan setakat ini. Sebagai seorang yang tidak pandai menyusun kata, dan tidak pula banyak ilmu di dada, keyakinan itu kurang untuk menulis blog.

Sungguhpun masih banyak kekurangan yang ada, apa salahnya saya belajar sedikit demi sedikit. Selepas berjinak-jinak menghasilkan penulisan sendiri walaupun pendek di ruangan note Facebook, saya beralih ke arah penulisan di page khusus di Facebook. Benarlah, kita tidak dapat memberi jika kita tidak punya apa-apa. InsyaAllah dengan memperbanyakkan bacaan, bergaul dengan insan-insan berilmu, akan serba sedikit dapat saya kongsikan pula kepada saudara-saudara saya yang lain. 

Yang lebih penting, bila kita menulis,kita perlu berfikir. Bila kita berfikir, bukankah sebenarnya kita menggunakan akal? Bila kita guna akal, moga kita temui jalan petunjuk dan hidayah daripada Allah. Inilah yang disebutkan oleh Allah, golongan ya’kilun iaitu orang-orang yang berfikir. InsyaAllah. Yang silap tegur-tegurlah. Yang saya lupa, ingat-ingatkanlah. Yang saya kurang, tambah-tambahkanlah. Bukankah tiada manusia yang sempurna. Tetapi kita saling lengkap-melengkapi dengan kelebihan pada diri kita semua. InsyaAllah.

~Bermujahadahlah Duhai Diri~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan