Pilih lagu sebelum mula membaca.. :)

10/12/11

Perjuangan Demi Perjuangan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah, selesai sudah AGM Badar UTeM semalam, direhatkan pimpinan 2010/2011 untuk memberi ruang dan peluang naiknya pimpinan baru Badar UTeM 2011/2012. Namun segala khidmat nasihat, sumbangan idea, komen membina, tunjuk ajar dari pimpinan yang lalu tidak diragukan akan diberi oleh mereka. Terima kasih diucapkan, jazakumullahukhairan kasirah.. 

Buat pimpinan baru, yang diterajui oleh  Saudara Khairul Hafizan Bin Ne'mat, sebenarnya kita bukanlah pemula kepada perjuangan, tetapi kita adalah penyambung rantai perjuangan yang dibawa oleh Badar UTeM sebelum ini yang diterajui oleh Saudara Abdul Rahman bin Idrus sebelum ini. Suatu cabaran dan tanggungjawab untuk mengekalkan momentum gerak kerja yang ditunjukkan oleh mereka. 

Suka sekali saya ulangi ayat ini, 
"Wahai orang-orang yang beriman! Maukah kamu Aku tunjukkan suatu perdagangan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih? (Yaitu) kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui. Niscaya Allah mengampuni dosa-dosamu dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai dan tempat-tempat tinggal yang baik di dalam syurga 'Adn. Itulah kemenangan yang agung. Dan (ada lagi) karunia yang lain yang kamu sukai (iaitu) pertolongan Allah dan kemenangan yang dekat (waktunya). Dan sampaikanlah berita germbira kepada orang-orang mukmin." (boleh rujuk surah assaf ayat 10-13)

Jadi, selamat bertugas. Jawatan bukanlah tasyrifan, tetapi merupakan taklifan. Perlu lebih baik dari sebelumnya. InsyaAllah!

NYDP Badar UTeM 2011/2012
~Mujahdah Duhai Mujahidah~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan